Julbak hos lilla mormor

Sitter just nu och mumsar på lite pepparkakor som jag fick med mig från mormor igår när vi hade haft lite julbak hos henne. Ja som sagt var så var jag hos mormor och bakade lite pepparkakor(dock färdigköpt deg) och lite joulutorttuja (jultårtor el.julstjärnor) som är en tradition att baka varje jul här in Finland. Mormor var överlycklig att få nybakade jultårtor och pepparkakor, eftersom hon snart är 105 år så är det inte så lätt för henne att baka men hon var med mig och mamma och assisterade oss :). Nu ska jag ha en liten filmkväll med nya "Batman-The dark knight" jag har längtat så att den skulle komma ut på dvd och nu äntligen har jag den :) Heath Ledger är förresten en av mina favorit skådespelare, synd bara att han dog så ung! Hoppas att ni får en trevlig onsdagskväll, det ska jag ha...

Tjingeling på er!
Kramar Syster Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters