Cheesecake

Där här receptet fick jag av Faster Monica till min 25-års fest, då jag bjöd på cheesecake! Varsågod till er som älskade den!


  • 200 gram Philadelphia
  • 3 ägg
  • 2 dl socker
  • 3dl vispgrädde
  • 1 tsk vaniljsocker
  • Digestivekex

 

1) Blanda ihop Philadelphian, sockret och 3 äggulor.
(Ni tar alltså bort äggvitan. OBS! Spara äggvitan!)
2) Vispa upp vispgrädden tillsammans med vaniljsockret
3) Vispa sedan äggvitan (som du lagt undan) hårt.
(Test: håll bunken upp och ner, sitter smeten fast är den perfekt)
4) Blanda ihop allt men rör om försiktigt.
5) Digestivekexen smulas och läggs i botten på en bra form, häll sedan i smeten på kexen.
(Vill du ha fastare botten, så smula kexen tillsammans med smör!)

Låt stå i frysen minst 1 timme, men ju längre den får stå desto godare blir den!  Servera tillsammans med bär eller något annat smaskigt!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Åh äntligen,vad jag har väntat på det här receptet!Jag verkligen älskade den...

2008-10-09 @ 22:01:28
Postat av: Therese

Den kakan blir så fruktansvärt god! En av mina absoluta favoriter, synd bara att man har ett samvete :(

2008-10-10 @ 18:46:23
Postat av: KarinW

Åh det där gillar jag men det var ett bra tag sedan jag gjorde det(Fransk ostglass står det på mitt recept någonstans i röran)

Tack för påminnelsen och ha en trevlig helg!

2008-10-10 @ 19:01:18
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters