Knäckig paj

Receptet på världens enklaste paj! Och en av dom godaste! Brukar använda detta recept när jag demonsterar mina tupperwareprodukter!
Hälsningar Carro
  • 175 gram magarin
  • (Hälften kan bytas ut mot en burk kesella)
  • 1½ dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1tsk bakpulver
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 paket hallon eller tex.äpplen, kanel och socker
  • (Man kan använda allt möjligt)


  1. Smält margarinet
  2. Häll i socker,bakpulver,vaniljsocker och mjöl tillsammas med det smälta magarinet.
  3. Häll upp smeten i en form (Jag använder såklart silikonformen från Tupperware ;) )
  4. Plattar ut smeten längs botten och tryck upp smeten runt kanterna. (Själv trycker jag smeten ända upp till kanten då den i ugnen lägger sig fint på själva hallonen)

A) Använder du hallon som fyllning: Häll de tinade hallonen i en skål och mosa! Fördelas sedan över pajen.
B) Använder du äpplen som fyllning: Skala äpplena, ta ut kärnhuset. Skiva sedan äpplena och fördela dem sedan jämt över pajen, strö över kanel och socker.

Grädda i mitten av ugnen på 175grader i ca. 20 minuter!
Serveras sedan med vaniljsås eller glass!

Jätte enkel och god! Själv har jag gjort den laktosfri när jag gjort den och smakar precis lika gott!
Låt den svalna ett tag innan du serverar den!



Kommentarer
Postat av: Ewa

Man kan även ta en ½ sats kladd kakesmet att fylla pajen med lite mera fest efterrätt med grädde.

Annars är hallonpajen jätte mumsig har själv gjort den flera gånger.

Kram på er Ststrar Yster //Mamma ewa

2008-09-20 @ 13:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters