Nu är det höst igen...

Hej på er!

Nu är det höst igen! Det är regnigt och ruskigt nästan varenda dag här borta Helsingfors. Idag blev jag dock lite överraskad när jag skulle ta mig ut på en liten kvällspromenad då det var uppehåll och en riktigt fin kväll med blå himmel!
Anledningen till att jag tog mig ut så sent var att jag känt mig lite hängig och snuvig, men jag tänkte att det är bra att komma ut lite i den friska luften. Jag var ute och gick en timme och det kändes riktigt uppfriskande! När jag kom in tog jag en varm dusch och gjorde en inpackning i håret  och sedan hoppade jag i min lilla pyjamas.Och vips så känner man sig som en ny människa... Sen så tänkte jag att jag måste börja skriva lite här på bloggen .Carro sa till mig "du måste skriva lite personligt också inte bara lägga in en massa recept !" Så det här är väl en ganska bra början för en som inte är van med att blogga?! Nej nu ska jag koka en stor kopp med rooiboste till mig (det är förresten mitt favoritte)ikväll blir det med smultronsmak. Sedan ska jag sätta mig bekvämt i fåtöljen och titta på tv. Ha det bra vi hörs snart igen Tjingeling på er...

Kramar från syster yster Nina



Kommentarer
Postat av: Anne Lampela

Mukavan määrän reseptejä olette saaneet kokoon, ja kokeiltavahan noita on. Ainut mitä jään hiukan kaipaamaan on että olisi enemmän kuvia, se tekisi asiasta vieläkin enemmän houkuttelevan. Ja noi omat henkilökohtaiset kirjoitukset on blogissa mukava lisä. Mukavaa Syksynjatkoa! Tjingeling....

2008-09-13 @ 09:38:26
Postat av: Johan

När jag skriver det här är våren på gång.

Sitter och kollar överlevnad i naturen när jag hamnar på din blogg. Det var indiansockret som jag tyckte va intressant, ni skriver lite om det och jag tänker !!!!!Farinsocker va är det då,, kan det vara något liknande fast svenskt,,, Skratta inte jag har inte använt farin socker sist jag använde farinsockar så var jag liten kille och ville göra mig gods,, så jag kolla i skåpet i köket,,,, och mamma var borta ingen hjälp. Vad hitta jag ,,Jo farinsocker, nyponsoppa, kakao allt är ju gott så jag blanda ihop till en goooooood kopp med hemgjort godispulver. aaaaaaaa bläääääää det blev hemskt att blanda ,,hahahah Ja jag vet ej vad jag ville säga med detta det var en kul grej bara.

ha det bra!

2009-02-19 @ 08:47:39
Postat av: johan

gods,, = ville göra mig godis

2009-02-19 @ 08:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters