Vicky Cristina Barcelona

Här kommer ett litet filmtips jag hyrde "Vicky Cristina Barcelona" här i veckan en film av Woody Allen. I filmen ser vi Scarlett Johansson ,Rebecca Hall, Javier Bardem och Penélope Cruz.
Den handlar om de två amerikanska vänninorna som åker till Barcelona där de ska spendera sommaren. I Barcelona träffar de Juan Antonio en sexig charmig konstnär, som inte har kommit över sin föredetta halvgalna, hetlevrade och sexiga fru Maria Elena. Filmen bjuder på ett invecklat kärleksdrama typiskt Woody Allen. Penélope Cruz gör en suverän roll som den hetlevrade exfrun, hon fick ju en Oscar för bästa kvinnliga biroll i filmen. Jag gillade filmen skarpt! Musiken är härlig och dessutom får man lust att genast hoppa på ett plan och åka till Barcelona :)Jag är inget Woody Allen fan men efter att ha sett två filmer av honom kan jag tänka mig att se fler. Jag rekommenderar även "Match Point" som är sup
erbra med Scarlett Johansson och Jonathan Rhys Meyers




Kommentarer
Postat av: Carro

Scarlett Johansson är ju Woddys nya lilla musa sägs det! Blev jätte sugen på att titta på filmen! Bra med filmtips! Puss puss

2009-03-21 @ 13:53:02
URL: http://thevolup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters