Kladdkaka by Sara & Elvira

Vi har fått in lite kladdkaksrecept från folk som vill dela med sig till systrarna yster! Hur kul är inte det? Vi fick detta mailat till oss:

"Hej!! Idag har jag och flickorna haft en hemma dag!  Ella ligger sjuk och jag och Elvira ville baka nåt gott! Kladdkaka! Här är mitt och Elviras favorit recept, men hon föredrar mer att äta smeten än själva kakan...!"

2 ägg + 3 dl. socker =vispa!
150 gram margarin =smält!
2 dl mjöl
1 dl kakao
2-3 tsk vaniljsocker
lite lite salt
lite lite bakpulver

Jag brukar bara röra ihop allt tillsammans, brukar funka strålande och mindre disk


In i ugnen på 175 grader i ca. 25 minuter!
Sätt undertiden på kaffet och vispa grädden!
För att sen njuta av en alldeles fantastiskt god eftermiddags kaka!


Lilla Elvira med hennes och mamma Saras kladdkaka!
TACK FÖR INLÄGGET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters