Ninnis favorit kladdkaksrecept à la Monika Ahlberg

Jag vill dela med mig av mitt favorit recept på kladdkaka. Receptet kommer från den fantastiska kokboksförfattaren och matkreatören Monika Ahlberg. Och så klart vill man ju att alla ska få ta del av någonting underbart och ljuvligt gott! (Jag brukar göra halva satsen).

  • 200 gram smör
  • 6 dl strösocker
  • 4 ägg
  • 4 tsk vaniljsocker
  • 10 msk kakao
  • 3 dl vetemjöl

Garnering smält vitchoklad (kan uteslutas). Ringla över den färdiga kladdkakan.

1)Alla ingredienser blandas i det smälta smöret.
2)Häll smeten i en smord bröad form el. en med bakplåtspapper.
3)Grädda i ugnen 175 grader i ca 30- 35 minuter tills kakan just "stannat"

Sedan är det bara att avnjuta denna supergoda kladdkaka med lite vispad grädde. Mmm...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters