Passion för Mat

Nu har jag kommit hem igen till kära Stockholm efter ett kärt besök i Göteborg! Blev en riktig mathelg! Passion för Mat är en matmässa i Eriksbergshallen i Göteborg. Har aldrig varit där, men nu tänkte jag passa på att bo hotell med min käraste och besöka denna mässa. Rekommenderar verkligen att åka hit och kika, dock är den inte lika stor som ex. Älvsjömässan, som jag först trodde! Men nu får man inte glömma att denna matmässa endast arrangerats sedan två år tillbaka. Så, den kommer expandera tror jag!

Spännande var det iallafall att testa all dess mat och alla stånd bjöd på något gott (vilket man i sthlm ibland måste för) Mycket färsk fisk och skaldjur, massa olika närodlade godsaker och delikatesser från olika länder.  Fanns även många köttproducenter som delade med sig sin erfarenhet om gris, nöt, kalv, lamm och vilt. Ekologiskt och sunt uppfödda djur! Sen var det en rad med olika viner, öler och praliner.

Åk hit på en minisemester nästa år och inte bara för mässan utan för Göteborgs matkultur som erbjuder massa läckerheter!


Kitchen Aid är alla matälskares dröm!


Pralinhav! Mumma!


EM- i ostronöppning, vinnaren blev Stephen Nolan från Irland


En av korvarna hette Racka-bajsare! Haha, kul!


Fantastiskt goda ostar från Gotland, gjorda på komjölk!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ser trtevligt ut:)Och jag vill ha en rosa Kitchen Aid snarast...

2010-02-28 @ 23:09:58
URL: http://systrarnayster.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh gudars! En matmässa! Varför har de inte det i lilla mes-Lund?! Shit liksom att gå runt bland Kitchen-Aidare och äta och ost och praliner och bara...... Wah!



Hoppas du får en fin dag!

2010-03-01 @ 08:22:50
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Postat av: Catrin

ojojoj ser riktigt härligt ut. Där skulle man ha vart ,ed !

2010-03-01 @ 13:05:02
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: Millan

Ser så härligt ut! Fina foton! Var själv på "Älska mat"-mässan som hölls i Malmö i höstas. Men den var nog inte alls lika stor som den här mässan.

2010-03-06 @ 23:23:06
URL: http://www.saltpeppar.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters