Världens bästa vitlökspress - Simply the best

Igår fick jag en liten gåva och det är världens bästa vitlökspress "Epicurean Garlic Press" från det schweiziska märket Kuhn Rikon. Den sägs vara världens bästa vitlökspress och jag instämmer helt och hållet med. När man pressar vitlöken får man verkligen ut allt av klyftan, lite tunt skal blir kvar men när du pressar nästa vitlöksklyfta så får du ut det med. Den är helt toppen. Så nästa gång du ska köpa en vitlökspress så kolla in den här på www.kuhnrikon.com och investera i en sådan. Det är det värt.
Hälsningar Nina



Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Vad bra! Är den dessutom av rostfritt stål, så att man kan diska den i maskin?

Undrar fröken Dill

2010-02-24 @ 04:59:12
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Nina

Är av rostfritt stål, men det räcker att man tar försiktigt med lite ljummet vatten och diskmedel eller sköljer av den ordentligt efter varje användning den blir ju inte "så jättesmutsig" men det är verkligen den bästa vitlökspressen:) Nina

2010-02-24 @ 14:58:37
URL: http://systrarnayster.blogg.se/
Postat av: pellen

Men du, hur får man tag på en sådan då? Jag hittar ingen svensk återförsäljare, och Amazon skeppar inte till Sverige.

2010-07-28 @ 14:01:32
Postat av: Nina

Hej på dig!

Jag fick ju min vitlökspress i present! Men har du kollat på Kuhn Rikons hemsida? Hoppas att du får tag i en, för den är verkligen super:)!

Hälsningar Nina

2010-07-28 @ 20:15:39
URL: http://systrarnayster.blogg.se/
Postat av: pellen

Japp, givetvis har jag kollat på deras hemsida, där fanns ingen information om svenska återförsäljare. Jag har även frågat på ett par välsorterade butiker och mejlat Kuhn Rikon utan att få svar.



Jag har lyckligtvis en vän i österrike, kanske går det att få tag på en där. Trägen vinner.

2010-07-29 @ 20:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters