Kalops med kanel

Fastän jag nu är på en sträng diet, vilket innebär att jag inte får äta fast föda, så kan jag ändå inte låta bli att laga mat! Tur att jag har en karl som älskar mat att jag kan laga till honom! Fast idag så lagar vi tillsammans,nämligen Kalops med kanel!
Hälsningar Carro

  • 600 gram högrev (eller märgpipa)
  • 2 st stora gula lökar
  • 4 st morötter
  • ca. 10 st pepparkorn
  • 3-4 lagerblad
  • 3 kanelstänger
  • 5dl vatten
  • 2 msk kalvfond
  • Salt o peppar
  • Smör
  • lite mjöl


Gör så här:
  1. Tärna köttbitarna i lagom stora bitar, bryn dem tillsammans med smör, salt och peppra
  2. Lägg sedan köttet i en stor gryta och strö över lite mjöl.
  3. Tärna morötterna, klyfta löken och stek även dessa med lite smör i en stekpanna och släng ner i grytan tillsammans med kryddorna, vatten och kalvfond.
  4. Låt stå och puttra i ca. 1-2 timmar tills köttet blir mört och saftigt!

    Koka potatis till och servera med smaskiga rödbetor!

Kommentarer
Postat av: FireLynx

om nom nom nom nom! Den vart fenomenal!

2010-01-18 @ 06:37:28
URL: http://www.teamvalkyrie.com
Postat av: luckeboi

kom ihåg att gå in och rösta på veckans blogg ;)

2010-01-18 @ 07:03:36
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

muumsigt! :D

2010-01-18 @ 07:27:44
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters