Mintchokladmousse

Jag brukar som skrivet innan göra min vita chokladmousse till efterrätt! En riktig hit som dessert. Tycker verkligen alla borde testa denna. Men igår gjorde jag en liten tvist! Jag gjorde faktiskt mintchokladmousse! Den är mäktig men mumma för oss som gillar mint! Men varför stoppa vid mint? Kan ju ha i vilken choklad som helst, nu finns det ju många olika sorter där ute! Så testa och exprimentera!
Hälsningar Carro

Mint-Chokladmousse
  • 2 dl vispgrädde
  • 1 ägg
  • 1 dl kesella
  • 100 gram blockchoklad
  • 100 gram Marabous mintchoklad
  1. Vispa grädden så den blir fint fluffig
  2. Smält chokladen i ett vattenbad.
  3. Vispa upp ägget i en bunke och häll sedan i den smälta chokladen, tillsätt kesellan och rör sist ner grädden försiktigt. (Ej vispa runt, vänd hellre grädden)
  4. Häll i fina glas och in i kylen, minst 1 timme!

    Tillbehör: Lättsockrade hallon, eller något annat smaskens!


    Vill man göra den vita chokladmoussen så byt bara ut all mörkchoklad till vit! Testade denna gång att servera den vita chokladmoussen med passionfrukt, det var verkligen fräscht!
    Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ååååååå den vita cholkadmoussen var ljuvlig. Jag skulle kunna äta den i massor.

2010-03-07 @ 18:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters