Gratinerad Hummer

Här kommer visserligen en liten sent recpet på gratinerad hummer, men jag tycker absolut man kan servera detta när som helst. Hummer är ju så otroligt gott! Uppskattat bland mina gäster på nyårsafton!
//Carro
4 hummer
5-6 st champinjoner
1-2 gula lökar
Skvätt vitt vin
2-4 dl grädde
Västerbottenost
Salt och peppar
Smör


  1. Dela humrarna på längden och gröp ut köttet, hacka fint.
  2. Hacka champinjoner och löken, stek i smör.
  3. Häll sedan på en skvätt vin och sedan grädden. Låt puttra på låg värme, smaka av med salt och peppar.
  4. När du är nöjd med smaken, så häll i hummerbitarna och rör runt.
  5. Fyll de tomma hummerskalen med fyllningen. Strö över Västerbottenost!
  6. Ställ in i ugnen på ca. 200 °c och låt stå inne 10 min, eller tills dom fått färg!

Kommentarer
Postat av: Jennie/vanilla sky

Underbart gott! Jag brukar köra en parmesangratinerad variant, men detta låter ju oxå urgott. Och man behöver ju aldrig en ursäkt för att äta hummer ;)

2011-01-10 @ 15:22:32
URL: http://vanillaskykitchen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters