"Man tager vad man haver" - Carros recept

Eftersom någon måste börja, så börjar jag helt enkelt! Min sambo var väldigt hungrig och vi hade inte speciellt mycket hemma och det mesta låg i frysen, som vi inte orkade tina upp. Men så hittade jag en fin fin kombo! (Och det är ovanligt att jag hade just parmaskinka hemma, men ändå!)

Pasta med tomatssås och parmaskinka
(Till 2 pers)

Spagetti

5 tomater
½ halv rödlök
8 soltorkadetomater
Basilika
Vitlök
Olja
Parmaskinka-stimlad

  1. Koka upp pastan
  2. Hacka tomaterna, soltorkade tomaterna, rödlöken
  3. Hetta upp lite olja i en kastrull och pressad i vitlök och häll ner alla ingredienser i den. (Förutom parmaskinkan)
  4. Koka upp tomatsåsen och smaka av med kryddor
  5. Värm upp parmaskinkan i en stekpanna tills de fått en anings stekyta.


Ta fram en tallrik, först spagettin, sen tomatsåsen och strö sedan över parmskinkan!
DONE!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Man tager vad man haver är ju en jättebra kategori, för ofta är det ju så att det blir mat av det som finns i kylen.



Det ser verkligen jättegott ut!

2009-09-14 @ 11:47:11
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters