Persilje -och kantarellbiff

Är det höst så är det! Varit sugen på persiljebiffar, så jag slängde ihop ett recept med kantareller! MUMS!
//Carro



500 gram köttfärs
( tog hälften nöt/fläskfärs)

1 äggula
0.5 msk vetemjöl
300 gram kantareller
1 dl vatten
½ dl persilja
1-2 klyftor vitlök
Salt/peppar
Smör
  1. Blanda ihop köttfärsen, äggulan, vetemjöl, vatten och pressa ner vitlöken.
  2. Hacka persiljan och kantarellerna och häll i det i smeten och blanda runt.
  3. Forma köttfärsen i valfria formar.
  4. Stek dem, så de får en fin yta och stoppa sedan in i ugnen på 200 grader i ca 10 min
    (tills de är genomstekta)


    Bara att koka potatis till, slänga ihop en gräddsås och steka på lite kantareller till!
    Härligt höstigt!

Kommentarer
Postat av: Helena Sjögren

Kantarellbiff! Mums! Jag är svinhungrig, måste äta något nuuu! Synd att det inte blir kantarellbiff... får ta och laga det någon dag snart! Kram på er!

2010-09-30 @ 17:28:57
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: Micke

Frossa i kantareller! Så jävla gott!

2010-10-01 @ 10:02:13
Postat av: jessica

mums det där vore nått, tror Martin skulle älska det. tror jag ska göra det snart

2010-10-07 @ 08:58:56
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters