Tillbehör till kladdkaka

Här kommer några förslag på tillbehör till kladdkaka som lyxar till den lite extra.

  • Vispad grädde med limeskal. Vispa grädden. Skölj limen under varmt vatten och riv skalet fint. Tillsätt den rivna limen i grädden och tillsätt en nypa socker. Man kan använda apelsinskal istället för lime.
  • Cognacs el. whiskeygrädde. Vispad grädde med en skvätt Cognac el whiskey i.
  • Bailey's grädde
  • Punsch el mörk rom grädde
  • Vaniljglass
  • Lakritsglass
  • Blåbärsglass
  • Bär t.ex. hallon, körsbär el blåbär.
  • Grädde med krossade Mariannekarameller
  • Vaniljvisp

Kommentarer
Postat av: Helena, Bara en kaka till

Hej!

Tack för er fina kommentar på min blogg, vad glad jag blev! Er blogg är jättefin, med massor av inspiration! Jag gillar det här inlägget om tillbehör till kladdkaka, själv har jag alltid bara serverat grädde eller vaniljglass, men så här blir det ju mycket roligare!

2009-10-14 @ 09:49:17
URL: http://www.baraenkakatill.blogspot.com
Postat av: Nina

Hej:)!

Vad fint att du fick nya tips härifrån vår blogg och välkommen åter för ny inspiration. Vi önskar dig en trevlig höst!

Hälsningar Nina

2009-10-26 @ 14:56:43
URL: http://systrarnayster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters