Min helg

Trots förkyldning så har helgen varit bra! Var hemma både torsdags och fredags pga jag legat helt nedslagen. Halsont, febrig och allt som hör till. Fredagskvällen mådde jag betydligt bättre och i lördags var jag piggare men då blev jag mer förkyld istället.

Lördagen bestod av lugn och ro, M och jag fixade lite hemma, sedan mötte vi upp vår vän J på lunch innan vi skulle gå på en vernissage/utställning av M faster, Margaretha Bååth som målar botanisk konst. Efter visningen gick vi och åt på Söders Hjärta, en mysig liten restaurang på Hornsgatan. Eftersom vi skulle vidare och äta middag med mina bröder senare på kvällen så åt jag och M endast förrätt på Söders Hjärta. M testade på utsökta vitlöksgratinerade sniglar och jag åt en klassisk skagenröra på råkaka och löjrom. En otroligt trevlig eftermiddag!






Vid 19.00 tiden mötte vi upp mina yngre bröder vid centralen och begav oss sedan till O´learys på Östermalm.Ena brodern älskar Barcelona, som självklart spelade kl. 20.00. Så då passade O´learys perfekt! Blev klassiska buffalo wings med nacho och massa tillbehör till. Vid 22.00 så var det dags att gå till huvudnumret för hela kvällen, nämligen RAW-Comedy, en standup show på Maximteatern. Otroligt roligt och det var skönt att skratta av sig! Sånt behöver man! Ståuppkomikerna Magnus Betnér, Messiah Hallberg och Ahmed Burhan gjorde så tårarna rann av skratt! Messiah är en ny personlig favorit! KLOCKREN! En toppen kväll helt enkelt!

Idag söndag har vi bara haft mysigt och stökat runt hemma. Strax blir det en enkel middag, nämligen bruschetta med mozzarella. Klassiker när man inte orkar stå vid spisen!

Hoppas ni får en fin söndags-kväll!
KRAM
Carro

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Den första bilden blev jag helsåld på, så stilren och vacker!

2010-10-19 @ 09:42:01
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Carro

Margaretha Bååth är riktigt duktig hon!

2010-10-19 @ 12:29:47
URL: http://systrarnayster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters