I mormors gömmor

Hej på er! Idag var jag hos min lilla mormor och fikade och hjälpte henne med att ordna lite i ett av hennes linneskåp. Det är alltid lika trevligt att ta en titt i hennes linneskåp där finns alla vackra broderade lakan, kökshandukar, vackra linnedukar och förkläden rena skattkistan med andra ord, dessutom så har linneskåpet  en härlig doft av tvål... Det doftar helt underbart gott!Ialla fall när jag hade ordnat lite i ett av skåpen så fick jag ett vackert smårutigt förkläde som var röd,vit och blårutigt (jättesmå fina gulliga rutor). Mormor hade fått tyget av Ellen en släkting till henne och sedan sytt ett fint förkläde av tyget. Och nu så fick jag det fina förklädet, jag fick även små kökshandukar sydda av gamla sockersäckar. Det är trevligt att få sådana här saker som är handgjorda och bakom varje liten sak så finns det en liten historia.. .Nu så ska jag ordna in kökshandukarna in i mitt lilla linneskåp.

Jag önskar er alla läsare ett riktigt Gott Nytt År och vi hörs snart igen...

Tjingeling på er!
Kramar Syster Ninni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters