Carros vitachokladmoussé

Detta är en dessert jag OFTA bjuder på när jag har middagar hemma och har blivit en favorit bland mina gäster!
Hälsningar Carro

  • 2 dl vispgrädde
  • 180 gram vit choklad
  • 1 ägg
  • 1 dl Kesella


  1. Vispa grädden.
  2. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis
  3. bara smälter.
  4. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner Kesella och sist grädden.

Häll upp moussen i små glas. Låt glasen stå i kylen ca 1 tim. Toppa moussen med färska bär eller min favorit : upptinade hallon, rivet lime och strö över lite socker! Passar perfekt till moussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters