JIPPIII!

 



Jippii!! Jag fick tag på 2 st biljetter till sektion B, men det var inte det lättaste...
Min dag började så här:Jag klev upp 06.15 tittade lite på morgontv och tog det lugnt sedan fixade jag iordning mig och gick ner till R-kiosken (Finlands Pressbyrån)
vid 07.30 när det öppnade, ingen kö ... det är lugnt tänkte jag och luffade hem igen (bor 5 min därifrån) kom hem och tittade lite till på tv och åt en pytteliten frukost macka och rooiboste. kl.blev 08.30 och jag gick  på nytt tiväg till R-kiosken "åh hoppsan nu hade det blivit en liten kö på 10 personer före mig",fasen jag borde ha stannat tänkte jag! Klockan närmade sig 09.00 och jag tänkte att jag garderar mig att medan jag köar så ringer jag biljettförsäljningen. Började ringa kom inte fram, sedan tjejen som jobbade i kiosken försökte sälja biljetter men kom inte fram hon heller, kön bara växte, växte och växte... gäsp vilken tid det tar, jag ringde, ringde och ringde men kom inte fram...
Tre gånger lyckades jag komma fram när jag ringde biljettförsäljningen men när jag var glad att jag kommit fram så bröts det , precis när jag skulle beställa... blä tänkte jag och gav inte upp hoppet. När klockan närmade sig elva var inte en enda biljett såld och man slapp inte fram via telefon. Hela systemet verkade ha kollapsat för att det var ett sånt tryck efter biljetter...Sen händer det vid tolvsnåret att kiosktjejen kommer in i systemet och lyckas få 2 stycken biljetter sålda med det var också allt. Från att ha varit ca 40 personer i kiosken var vi nu bara 5 tappra kvar och jag var den andra i kön. Sedan får kiosktjejen meddelande på datan att ALLT ÄR SLUTSÅLT! Fasen vad jag var arg och irriterad, kunde dom inte ha ordnat på något annat sätt det här med biljetterna, det var ju ingen nyhet att det skulle bli kaos... Jag fortsatte min lilla vandring efter biletter till en annan kiosk men nej inte där heller, sedan gick jag direkt till Lippu.fi och kan ni tänka er de hade just fått ut en hög med biljetter och yes nu har jag dom!

 

Kan inte tro att det är sant efter 5 LÅÅÅNGA TIMMARS jagande. Puh...Madonna here we come...får vänta till 6e augusti dock :) Den som väntar på något gott... Jag är såååå glad! Nu är jag ganska så trött som ni förstår så det blir en snabb middag, duschen och chilla framför tv :)

Tjingeling på er
Kram från Ninni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters