Shoppingdag alá Ikea och Luhta

Idag hade jag och min svägerska Tiina en riktig shoppingdag alá Ikea och Luhta.Vi startade idag vid 12 tiden till Ikea i Vanda ca 20 min från Helsingfors. Där gick vi runt och kollade på lite köksprylar som Tiina ville ha till deras nyrenoverade kök som har blivit till färgerna ljusgrått och puderrosa kakel och fina vita skåpsluckor i vitt och arbetsbänk i mörkt trä. Fint blir det! Ialla fall så shoppade vi lite köksattiraljer till henne. Jag hittade en tekanna i glas,en glasburk som jag ska ha mina biscottikakor i, min andra har nämligen gått sönder vad mer köpte jag? joo en liten "insats" till kastrullen som man ska ångkoka grönsaker i, lite servetter och annat nödvändigt från iKEA :) Sedan måste man ju ta en liten fika när man är där och samla lite krafter för mer shopping. Efter Ikea så bar det iväg till Luhta outlet, hittade inget speciellt där, för Tiinas del så blev det en liten tröja till deras gulliga son Oliver. Ja sedan hann vi till posten och till sist till K-citymarket som har mat, hushållsgeråd, kläder, lakan, glas, handdukar och annat trevligt, där så hittade jag två stora badlakan, två mellanstora o en liten handduk  från Luhta home på rea, jättefina är dom, efter allt shoppande åkte vi iväg till svärmor och och en liten glad Oliver åt middag  och nu så är jag hemma och tvättar mina nya handdukar och ställer i ordning mina uppköp från Ikea hann också titta på E.T (slutet ) en underbar film om den lilla utomjordingen som kommer på "besök" till jorden. Nu så är det lite bloggiblogg och Grammisgalan som gäller...

Tjingeling på er kramisar Ninni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters