Foie gras

Foie gras var en mycket trevlig smak- och matupplevelse som min mammas man bjöd mig på igår när jag var på besök hos dem. Foie gras är nämligen gåslever på franska , en mycket god och dyr delikatess som man äter med goda tillbehör som rostat bröd, kapris, rostad lök, färska röda vinbär eller någon sorts géle t.ex.gjord av tranbär. Det salta och sötsyrliga smakerna "gifter sig"  med varandra, detta är  ett bevis på att det är riktigt gott! Denna matupplevelse var gudomligt god och jag kan verkligen rekommendera det för den som inte har provat på denna goda och ljuvliga delikatess.



Tjingeling på er tills vi hörs igen och ha det så bra tills dess!
Kramisar från lilla mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters