Mjölkchokladkladdkaka

Här kommer ett litet recept på en underbart god kaka! Hittade receptet hos min svärmor.

Detta behövs:
  • Sesamfrön
  • 200 g Smör
  • 200 g Mjölkchoklad
  • 4 Ägg
  • 2 dl Strösocker
  • 2 1/2 dl Vetemjöl
  • 1 tsk Bakpulver

  1. Smörj och bröa en form 22 cm i diameter med löstagbar kant med sesamfrön(mannagryn funkar också)
  2. Smält smöret och bryt ner chokladen och rör om tills den har smält.
  3. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl och bakpulver och vänd ner  i smeten. Rör ner chokladsmöret.Häll smeten i formen och grädda längst ner i ugnen i 200 grader.
  4. Kakan ska kännas"tungt gungig"när den är klar.

    Servera med en klick vispgrädde!





Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Mmm jag älskar chokladkakor :)

& jag älskar att baka, syns på min blogg hihi! Nu blev jag sugen igen :)

2009-04-29 @ 13:09:36
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters