"Man tager vad man haver" - Emmies recept

Vår andre person som mailade sitt egna recept heter Emmie Erkheden 23 år från Stockholm som gärna vill dela med sig av sin speciella pannkakstårta! HÄRLIGT!



"Ägg, mjöl, vaniljsocker, salt och mjölk har väl alla hemma? ;)
- Barnsligt gott ;) , hälsningar Emmie"

2.5 dl vetemjöl
0.5 tsk salt
1 msk vaniljsocker
6 dl mjölk
3 st ägg

Vad jag hade hemma att garnera med:
Hallonsylt (på flaska)
Vispgrädde
Bananer & äpplen
Kelloggs cornflakes Red berries

Förberedelser
Tag fram ett serveringsfat
Vispa upp grädden
Skiva frukten du vill ha till

  1. Varva sylt och grädde mellan pannkakorna,
  2. och lagra till den höjd/storlek du vill ha.
  3. Lägg även grädde på toppen av tårtan.
  4. Dekorera med den skivade frukten, cornflakes eller vad du nu har hemma, och till sist ringla lite sylt över!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, den där ser verkligen superläcker ut.



Hoppas ni får en toppenvecka!

2009-09-28 @ 08:51:24
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag kom på den när jag hade min gudson på besök. Den var uppskattad, både från lillkillen och min sambo! ;D Smaskens...

2009-09-28 @ 16:50:11
URL: http://wordsbyemmie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters