Julen hos mig

God fortsättning på er allihopa!
Vilken härlig och harmonisk jul man haft! Trist att tiden går så fort, när man trivs och myser med ens nära och kära! Proppmätt av all mat och julgodis! Men det är det värt, extra kilona får man ta hand om sen helt enkelt!

Min julafton började med en härlig familjefrukost tillsammans med hela familjen. Min bror Johan med frun Sara och brorsdöttrarna Elvira och Ella. Min syster Jenny, hennes kille Danne och hans mamma Åsa, syster Malin och hennes dotter Lily. Min mamma och plastpappa Leif och självklart jag och Micke! Det blev många runt bordet! Vi passade på att ge julklapparna till min bror och familjen då de skulle vidare efter frukost. Vi gav även vår mor och Leif inramade tavlor på oss, som vi anlitat Emelie Ohlsson för att ta på oss, en härlig vinterdag i Hagaparken! Underbar människa! Och tar fantastiska bilder!

Efter den härliga frukosten, begav sig Micke och jag hem till min pappa och småbröder för att överlämna lite julklappar. Det var mysigt att få träffa dem så där på julafton. Tog en kaffe, snackade skit och myste med hunden Lotta. Sen var det dax igen att åka tillbaka till mamma för att förbereda julmiddagen. Mamma lagade sin berömda jansson och jag dekorerade bordet och pysslade. Vid 15.30 kom Mickes mamma Pia och bror Mattias hem till oss.
Vi drack Glüwein utomhus framför brasan och myste innan vi gick in för att börja med julmaten.
Fantastisk jul med familjen och fina julklappar! Kan man ha det bättre? God fortsättning!

//Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters