Kycklingwok

Det här är av en mina många favoriträtter, enkelt och gott ska det vara. Nina

Detta behövs:
  • Ett paket kycklingstrimlor
  • En påse wokgrönsaker
  • En burk ananasringar
  • En röd paprika
  • En portionsförpackning Knorr "Fond Du Chef" Vegetable
  • 1-2 Vitlöksklyftor i skivor (jag älskar vitlök så jag brukar "tjonga" i lite mer)
  • Färsk chili (Hur mycket? beroende på hur hot du vill att det ska vara)
  • Salt och grovmalen svartpeppar
  • Smör och lite rapsolja till stekning


1) Bryn kycklingen i lite smör och rapsolja tills de är gyllenbruna. Tillsätt det frysta wokgrönsakerna. Fräs upp. Tillsätt Fond Du Chef och låt den smälta.
2) Dela ananasen i bitar och paprikan i strimlor och tillsätt i woken. Hacka chilin och tvätta händerna noga, skiva vitlöken och lägg i woken.
3) Till sist salta och peppra. Klart!

Man kan servera kycklingwoken som den är eller med äggnudlar eller ris och såklart lite japansk soya.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Mumma, kycklingwok är ju bara så smarrigt!

2010-02-09 @ 09:56:28
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: KarinW

Håller med, kycklingwok är kalas!

2010-02-15 @ 15:59:41
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Fröken Dill

Wok är toppen, en perfekt resträtt! Jag brukar spica upp min med ingefära och ostronsås också. Såg just ett stort paket äggnudlar i skafferiet så detta kommer vi säkert att äta i veckan som kommer.

Hälsar fröken Dill

2010-02-21 @ 09:59:56
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters