Scones

Ibland när man vaknar och inser att man endast har knäckebröd hemma så är ju scones perfekt uppfinning! Brukar inte äta det så ofta men idag var både jag och M sugna på det! Som tur är har vi ju alla ingredienser hemma + philadelphiaost... sylt/marmelad ska jag nog lyckas få fram också!
Hälsningar Carro

  • 3 dl mjölk
  • 100 gram smör
  • 7-8 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt

Gör så här:
  1. Bland mjöl, bakpulver och salt
  2. Finfördela smöret med fingrarna i mjölblandningen
  3. Blanda i mjölken och rör ihop till en deg, rör inte i onödan utan sluta när du kan forma det till en deg.
  4. Sen kan man göra som man vill, antingen göra degen till en rulle och skiva 1-2cm skivor och trycka ut på en plåt, eller dela degen i 4 delar, skära två skårer i kakan och nagga med gaffel!
  5. In i ugnen på 250 grader och i 10 min!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Scones är min favoritfrukost, helt klart!! Även om det inte blir så att vi gör det så ofta. Mannerströms Husmanskonst har jag också, riktigt bra kokboK!

2010-01-03 @ 18:17:54
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Susie i köket

Bästa nödlösningen när frukostutbudet hemma är dåligt. Borde göra det oftare, det är ju så gott!

2010-01-04 @ 13:08:54
URL: http://susie-i-koket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters