Egen Aioli

Ikväll lyxade jag och M till det med lite småplock till middag. Bland annat så gjorde jag egen aioli, vilket är busenkelt och gott, speciellt till räkor och ett glas Chablis! Älskar sommaren!
//Carro



  • 4-6 st vitlöksklyftor
  • 3 äggulor
  • 1,5 dl olja
  • salt
  • 1 tsk  äppelcidervinäger
    (Själv slängde jag i vit balsamico, gick lika bra!)

  1. Pressa vitlöken i en skål och vispa ner äggulorna.
  2. Vispa sedan ner oljan, några droppar i taget
  3. Smaka av med salt och vinägern!

    Häll upp i en fin skål och servera med utsökta räkor!
    Eller varför inte till fiskgrytan?
Peace of Cake!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hemmagjord aioli är helt klart den bästa.



Hoppas ni har en riktigt bra sommar!

2010-07-17 @ 19:01:58
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Jennie/vanilla sky

Nu blev jag galet sugen på räkor och aioli! Och viiiin, I love Chablis!

2010-07-20 @ 11:10:20
URL: http://vanillaskykitchen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters