Cocktailparty

Hua, ledsen att jag inte skrivit så mycket på bloggen! Vet knappt vad jag heter längre! Haha! Mycket på jobbet och privat att jag inte stått i mitt kök på länge och fixat! Nu går vi iallafall mot jule-tider och det känns helt fantastiskt! Dock har jag knappt förstått att det börjar närma sig december! Men jag tänkte passa på att njuta i decembermånad så julens härliga tid känns längre! Min sambo och jag tänkte passa på att julhandla redan i helgen!

I lördags så firade vi min pojkväns födelsedag genom att ordna en skön och rolig cocktailfest! Konceptet är att alla gäster fick ta med sig en likör - eller spritsort som vi sedan kunde göra massa drinkar på! Detta är ett charmigt knytkalas med extra touché på. Alla kom klädda i cocktailkläder och ca. 30 personer minglade runt i vår lilla lägenhet! Fantastiskt! :) Självklart gjorde jag några klassiska snittar, Renrullar, chevice och ärtpesto! Blev himlans bra!


Bjuder er på en favoritdrink från helgen!
"Carros Jaccuzzii"

4 cl rom
2 - 4cl pineapple sourz
1 cl roses lime
(kan ha i lite sockerlag)

Blanda allt i en shaker och skaka
Häll upp i martiniglas och toppa med frukt/sockerdricka
Garnera med en limeskiva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters