Det Goda Köket

Igår var jag och min sambo  i Älvsjö på "Det Goda Köket" på Stockholmsmässan.
Jag älskar just sådana här mässor, strosa runt, testa och kolla på olika nyheter. Dock måste jag vara lite skeptisk till själva upplägget. I göteborg när man var på dessa mässor, fick man vid varje monter/stånd en liten provtallrik med deras produkter, här i Sthlm får man köpa eller i bästa fall smaka gratis av någon trevlig bagare och deras bröd. Jag skulle hellre betala mer för entrebiljetten för att få gå runt utan kontanter och kanske få mer tid att uppmärksamma vissa företag.


Nu ska jag slute gnälla och komma till det trevliga! I år blev det inte så mycket mat för mig och M:s del, utan vi hamnade vid Allt om Vin montern och pratade med en  otroligt serviceminded tjej, där vi testade massa olika viner. Nu minns jag faktiskt inte vad hon hette, men otroligt duktig tjej!
The Goatfather var en otroligt spännande rödvin från Sydafrika. Eldig och smakrik!
Tror allt att systrarna yster får börja med en vinkolumn om jag ska dela med mig av alla goda viner! :) Håkan Larsson, vinskribent och även redaktör på Allt om Vin fanns på plats och av honom köpte jag två av hans böcker, med signatur så klart! Glad och trevlig prick!  :)


Håkan Larsson
(synd att jag glömde min riktiga kamera)

 

Det var en otroligt mysig kväll, vi stannade tills de stängde och sista timmen var perfekt att strosa runt i, då hade det lugnat ner sig. Efter vår lilla visit på mässan så åkte vi till Restaurangen KGB, för att testa deras nya meny!
Jag säger bara MUMS! Håll utkik efter favorit restaurang-kolumnen! Så skriver jag om det! :)

// Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters