Frossa i svamp!

Jag är så tacksam att jag har så många nära och kära som tycker om att plocka svamp! Själv har jag alltid haft lite svårt för att njuta av själva vandringen, men på "senare" år har jag väl kunnat uppskatta det mer och mer.Denna gång måste jag tacka min svärfar, som gav oss gula kantareller och trattkantareller! Skogens guldklimpar! Trattisarna tänkte jag försöka torka, på det gamla vanliga sättet, liggandes på ett tidningspapper och sedan hälla i fin burk. Jag vet att det finns olika sätt att torka svamp på, är det någon där ute som är expert och vill dela med sig?

Hur torkar ni svamp?


Kommentarer
Postat av: Tudde

Hej, vilken fin blogg ni har kära systrar!

Jag har torkat svamp i många år och gör det alltid på tidningspapper. Byt tidningen många gånger då den snabbt blir fuktig/blöt. Svampen blir torr på 3-4 dagar beroende på hur varmt du har hemma.

Härligt att smula ner i mat eller lägga i blöt så blir de som färska igen!

2010-09-30 @ 13:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters