I sista minuten

Jaha, då har mammsen haft vårat  "lilla jultorg" och jag måste säga att det var trevligt att stå där med mamma och sälja våra handgjorda julkort, paketkort, handgjorda löpare, små gästhanddukar och gammaldags brickhållare, ljusförpackningar och böcker mm. Vi öppnade klockan 10.00 och sålde till 19.30.Tyvärr så gick det lite "trögt" ibörjan, folk tittade försiktigt på våra vackra saker och ting när de gick förbi, men få köpte något, nån enstaka köpte något julkort (jag tyckte dock att vi sålde våra handgjorda kort mycket billigt 25 cent i euro). Timmarna gick och samma sak igen någon gick förbi och köpte nån bok och tittade lite...

Mamma och jag undrade om vi var för tidigt ute med att sälja julsaker, men nej det tyckte vi inte att vi var, det är ju snart första advent och julkorten ska snart postas. Vi kom iallafall fram till att vi hade ett så där  "gulligt, mysigt svenskt jultorg" som kanske inte alla finnar förstår sig på?! Men sen så hände det när vi började plocka undan lite då fick vi en slutrush i sista minuterna så att säga och det kändes ju bra att ha fått nästan allt sålt, vi kom hem med en duk, lite julkort och några gamla pocketböcker. En sak var ju skönt att vi inte hade lika mkt prylar att släpa hem som vi hade när vi gick dit:) Det blev ju lyckat trots allt! När jag kom hem var jag vråålhungrig (nog för att vi köpte lite piroger och varsin kvarkbulle) när jag kom hem gjorde jag min snabba rätt som ni får receptet på snart åt det och sedan började jag surfa lite på nätet och blogga, nu är jag ganska mör kan jag säga, men jag kan inte slappa riktigt ännu har lite hemmasysslor kvar att göra!

 

Ha det bra och tjingeling på er!
Kramisar Nina

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Låter ju jätte mysigt det där! Ni borde komma till sverige och ha ett litet jultorg! :D

2008-11-25 @ 21:11:57
URL: http://thevolup.blogg.se/
Postat av: Nina

ja det vore trevligt:)puss på dig syster yster

2008-11-25 @ 21:40:27
URL: http://systrarnayster.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken tur att folk började handla till slut. Vad väntade de på, tro ;)?

2008-11-26 @ 15:51:30
URL: http://www.annikas-smaskens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0 bloglovin Matbloggstoppen free counters